top of page
Search
  • motylohem

בהודו מורידים את ההתמיכה בדור 3. מה זה אומר על ישראל? והאם זה צפוי לקרוא גם כאן

Updated: Jan 1, 2021

אחת מחברות התקשורת הגדולות בהודו ה-Vi, או בשמה המלא Vodafone Idea. מתכננת להוריד את כל האנטנות ה-3G, הם זה יקרה גם בארץ?

ה3G או הדור השלישי של של קליטת הסלולר, פותח בתחילת שנות ה-2000. אז ה-3G היה פיתוח טכנולוגי ענק וצעד משמעותי לקליטת הסללור. החידוש העיקרי ב-3G היה היכולת להעביר אינטרנט בצורה מהירה, וגם הגדלה של כמות המידע שאפשר היה להעביר בזמן נתון אחד. כיום הדור החמישי או ה-5G היה צריך להיפרס בארץ בתחילת 2020. אבל אז הגיע הקורונה, והשביתה את המשק. ועדות התכנון והמכרזים נתקעו, וכיום אנחנו עדיין "תקועים" עם ה4G.


לא מזמן הודיע אחת מחברות התקשורת הגדלולות בהודו, ה--Vi או בשמה המלא Vodafone Idea. כי ב-15/1/2021 היא תפסיק לתת שירותי 3G, וביקשה מלקוחותיה לעבור לסים שתומך ב-4G.

החברה עדיין תתמוך ב-2G, אבל רק לשיחות ואפילו לא לסמס. מה שמגדיל את השאלה , למה? למה בעצם החברה ביטלה את התמיכה ב-3G. מה גם שאם החברה הייתה צריכה לבקש מהלקוחות שלה להחליף את הסים, כנראה שיש עדיין הרבה לקוחות שמשתמשים בשרותי ה-3G. החברה גם לא הוציעה הודעה רישמית שבה היא מסבירה למה היא עשתה את הצעד הזה.


אז מה זה מלמד עלינו, והאם יש צפי שדבר כזה יקרה גם בארץ?

התשובה היא שכנראה שלא נראה דבר כזה קורה, לפחות לא בזמם הקרוב. רוב חברות הסלולר בישראל תומכות גם ב-2G גם ב-3G וגם ב-4G. וגם אחרי פריסת אנטנות ה-5G בישראל, אין צפי לביטול התמיכה ב-3G.

למרות שרוב תושבי ישראל לא משתמשים בכלל ב-3G, עדיין כנראה שלא נראה את חברות הסלולר מבטלות את התמיכה ב-3G. אחת הסיבות לכך היא, כי גלי מיקרו שבה משתמשות אנטנות קליטת סלולר הפועלות על 3G, איטיים יותר. לכן אפשר לשדר אותם לרחוק יותר, בלי להזיק למי שנמצא קרוב יותר לאנטנות. לכן כשאתם נמצאים במקום רחוק מישוב ורחוק מאנטנות, מהירות הגלישה שלכם יורדת. כי הטלפון שלכם עבר לקליטה של 3G.

לכן המשך קיום אנטנות ה 3G, חשוב כדי לאפשר קליטה סלולרית גם במקומות רחוקים.

2 views0 comments
Post: Blog2_Post
bottom of page